fsdf sf
legal notes FAQ. site guide
fsdf

Controlling the News

Controlling the News

by TBR News.Org

In-House Memos on Television News Presentations

            It has long been the strong belief of many Americans that their print and television media is subject to certain government oversight and, finally, control.

            Recently, a mid-level executive of one of the three major American television networks sent on over 1500 pages of memos from  the corporate offices of his network in New York to the head of their television news division.

            These memos contain a multitude of instructions concerning the presentation of national and international news for the network’s viewers. Corporate is obviously subject to the opinions of various pressure groups, to include those of official Washington and the Jewish community.

            It would be impossible to show all of these revealing documents but selections are certainly possible. What is not possible, obviously, is to reveal either the name of the conscience-stricken media executive nor the company that employs him. These comments, therefore, can be accepted or rejected by the reader as they see fit.

If the shoe fits, however, wear it.

(March 22):….it is not conducive to maintaining an overall neutrality in the Palestine uprisings to show any pictures of the American peacenik that was run over by the Israeli army bulldozer. This is only to be mentioned as a “tragic accident” for which the IDF “is truly saddened.”

(Feb 10)….It is not permitted at this point to use or refer to any film clips, stills or articles emanating from any French source whatsoever.

(Feb 26)    It is expected that coverage of the forthcoming Iraqi campaign will be identical with the coverage used during Desert Storm. Shots of GIs must show a mixed racial combination….any interviews must reflect the youthful and idealistic, not the cynical point of view…the liberation of happy, enthusiastic Iraqis can be best shown by filming crowds of cheering citizens waving American flags. Also indicated would be pictures of photogenic GIs fraternizing with Iraqi children and handing them food or other non-controversial presents…of course, pictures of dead US military personnel are not to be shown and pictures of dead Iraqi soldiers should not show examples of violent death…also indicated would be brief interviews with English-speaking Iraqi citizens praising American liberation effortsall such interviews must be vetted by either the White House or Pentagon before public airing.

(March 12) At this point in time, reference to North Korean military threats must be played down entirely. The Iraqi Freedom campaign has to be concluded in the public mind before proceeding with the next assault on the Evil Axis….

(March 26) US alliances with the Turkish/Iraqi Kurdish tribes should be played down. This is considered a very sensitive issue with the Turks and American arming and support of the Kurds could create a severe backlash in Ankara….Kurds should be depicted as ‘Iraqi Freedom Fighters” and not identified as Kurds…

(March 2) further references to the religious views of the President are to be deleted…

(March 15) photo opportunities of the President and members of his cabinet, especially Secretary Rumsfeld, with enthusiastic GIs….

 

(March 19) No mention, repeat, no mention, of Palestinian suicide bombers during the Iraqi operation….

(March 25) …no mention of either Wolfowitz or Pearle should be made at the present time.

(March 10)….pro-Government rallies are to be given the fullest coverage…if anti-Government demonstrations are shown, it is desired to stress either a very small number of “eccentrics” or shots of social misfits; i.e., with beards, tattoos, physical deformities, etc. Pro-Government supporters should be seen as clean cut with as many well-groomed subjects as possible….subjects should stress complete support for the President’s programs and especially support for American military units en route to combat…also interviews with photogenic family members of participating GIs stressing loyalty and affection…American flags are always a good prop in the background…

(March 30) Friction between Secretary Rumsfeld and senior military field commanders in Iraq are to be strictly minimalized and used only when impossible to avoid….the Secretary’s point of view on all military matters is to be stressed….important to bring out his reputation as a “man who shakes things up” and a brilliant innovator.

(March 31) ….no discussion of high-level rumors about pre-emptive tactical nuclear strikes against North Korean missile, “hard” artillery positions opposite Seoul or key North Korean leadership or military commands is to be mentioned. It must be stressed that the North Korean situation is viewed as “serious but not critical” by unnamed “senior U.S. military leaders.”

(March 31) ….no mention of PRC strong objections to US pre-emptive actions against North Korea….a short summary of the President’s refusal to “enter into any kind of negotiations” with the North Korean government….background report on the irrational and anti-democratic forces in North Korea…the desire of South Korea’s officials to maintain a close relationship with their American military protectors….no discussion of anti-US demonstrations in Seoul. These can be routinely dismissed as “radical students who are not supported by the new liberal and strongly pro-American President.”

April 4) …sharply rising unemployment numbers, this should be countered with official interviews stressing that the unemployment situation is now stabilizing and expected to fall soon.

(March 30) Because of the seriousness of the spread of SARS, actual figures of either the infected or of any deaths from local medical facilities must be carefully vetted via the CDC press information office in Atlanta. From the highest level, it is imperative that the American public not panic over the very rapid spread of this disease. Speculations of the actual nature of SARS is not under any circumstances to be permitted. Keep in mind the currently in- place rules following the outbreak of “Legionnaires Disease.”

(April 4) …a discussion of French desecrations of American and British war graves in France are to receive specific notice. Also, damage to the 9/11 memorial in Paris is to be included. No pictures of swastikas or other defamatory and anti-Administration graffiti are to be shown. French official apologies are permitted…..no comments equating the President with Hitler will be made….and the invasion of Iraq may not be compared with Hitler’s invasion of Poland, and such allegations now being made extensively in offshore media coverage are not to receive any attention. The Iraqi campaign is officially a campaign by a democratic United States against ruthless cruelty and oppression.

(April 5)…. comments appearing in the left-wing British Guardian about the occupation and administration of a conquered Iraq by American military personnel are to be ignored. Pacification, liberation, freedom and gratitude towards US forces, and the President are to be stressed.

(March 29) The President’s goal, to achieve oil autarchy by the United States, is suggested as a future series. Congressional denial of drilling in various environmentally “sensitive” areas may be derided as foolish misunderstanding of America’s vital oil needs. The interdiction of oil shipments to the United States from Venezuela and Nigeria are not to be commented upon. The attitude of Chavez towards the United States is also considered a non-topic. He was removed from power once and it can happen a second time. File footage of large crowds of distressed and unhappy Venezuelans should be prepared against the time he is removed from power again…

(April 4) If possible, pictures of the President with a book or, better, actually reading, are suggested. Commentary about his extensive reading habits…stress important historical and economic works…

(April 5) Presidential visits to military units in the United States are to receive full coverage and to extend past the usual slot time…spots of especially warm receptions are considered very important…

(April 7)    Please arrange for photo ops of President visiting wounded GIs….Use photogenic subjects w/good racial mix. Also try for pix of First Lady handing wounded subject a gift…President decorating wounded (in hospital bed) w medal(s) Make sure subject smiles at P. Warm handshakes (if possible.)

(April 7  ) …no shots of GIs looting in Baghdad. Iraqi looters should be described as “joyful” at being liberated by US. Looting to be described as a “deprived people getting food for families”…all pictures from forbidden French press sources  of a US  General’s staff car being filled with paintings and carpets to be blacklisted at Pentagon request. If such pixs show up on other networks, comment be made that General is “rescuing art treasures to preserve them for the Iraqi people.” Also Iraqi rioters could be shown waving in friendly way to GIs.

( April 4 ) Alliance casualties to be played down. The massive Iraqi civilian casualties also played down. Use the phrase, “most civilian casualties caused by vindictive Saddam supporters.” Again, no pixs of dead women and children.

(April 6 ) Artillery targeting of several mosques to be deleted…..

(April 2) … prepare a piece on the withdrawal of all US troops from S. Korea. Main theme: US pulling out to prevent N. Korea from attacking. Stress the pro-US stance of Noh and his firm support of the President and his goal of preventing N. Korean military adventurism…no mention of ongoing S. Korean anti-US riots. They are to be called “radical student demonstrations” but do not show clips unless it can be determined that the numbers shown are very small.

(Jan 21, 2002 )… in any article on Enron collapse, it is not considered advisable to discuss role of K. Lay. Charges against lesser Enron executives to be stressed. Lay’s extensive gifts to President to be limited to “small campaign contributions” and shift emphasis to large gifts to Ashcroft for his presidential campaign. Mention A’s recusal from Enron investigations…

(April 9 ) …play down the Moscow meetings w. Schroeder, Putin and French. Please, no mention of NATO problems…

(April 9 ) …concerning Moscow meetings, say Russia, Germany and France are willing to forgive their huge Iraqi debts at the direct request of President. Stress the need for Iraq to rebuild after years of repression and need to keep her funds “to help her people.”

(April 8 ) …develop possible linkage between Iraqi mobs and US need to police the country  for a “brief time” to prevent any attempt to stifle emerging democracy. Do not mention probability of continued large US military presence. Stress the words “restoring law and order” and “helping to make the transition to true democracy.”

(April 11)  US attack on Russian Ambassador’s convoy either to be ignored or blamed on “unknown Arab terrorists” who support Hussein. Considered expedient that if mention is made of attack, not to identify the country involved. This incident, officially termed a misunderstanding, is being cleared up with Russia now.

 ( April 7)… attacks on foreign media, often unfriendly to US,  to be explained as a “tragic error” and use the rationale of “pro-Saddam last ditch fanatics sniping at liberating US troops.” from areas attacked by US armor.

(April 13 ) SARS is now officially “under control” in the US. Air travel, in the US, has been cleared by CDC and other groups as “entirely safe.” Officially, there are no deaths from SARS in the United States. Use feed clips from CBC on “complete control” of disease in Canada… also mention lack of responsible reporting on subject by China.

(April 9 ) …in coverage of rebuilding of Iraq’s infrastructure, mention that American firms have expressed willingness to ”assist Iraq people to build a new, democratic nation.” No mention, by name, of Halliburton or Bechtel.

(April 10 ) show mention of restoration of Moscow statue of KGB founder…(linkage here) mention Putin’s former membership in KGB and very brief discussion of “growing pro-Stalinist” feelings in Russia. Consider this background for future series on same subject.

 

Editor’s Comments

            During the middle of March, 2003, tbrnews received an email from a man who claimed to be a mid-level executive with a major American television network. He stated in this, and subsequent, emails that he was in possession of “thousands” of pages of in-house memos sent from his corporate headquarters in New York City to the head of the network’s television news department. He went on to say that these memos set forth directives about what material was, and was not, to be aired on the various outlets of the network.

            This individual claimed he was developing serious doubts about the strict control of media events and decided that he would pass this material along to someone who might make use of it.

There was the question of his job security. If someone published his name, it would be certain he was not only fired but blackballed throughout his profession.

            If tbrnews would agree to protect his identity, he would send us these alleged thousands of pages of notes, going back to 2001.

            The proof of the pudding is in the eating so we accepted his caveats and he then sent to us by disk the pages he spoke of. All are on corporate stationary, signed or initialed by the senders and again, signed or initialed by the recipients in the news division.

            It was always possible that this material consisted of a very involved hoax or was something designed for the news site to use and then have it revealed that it was not original. It would not be the first time that spurious disinformation had been sent to us in the hopes that it would be used.

            There were not “thousands of pages” of memos but a total of 1,497 separate pages involved. Many of them consisted of short memos while others ran to a larger format.

            Naturally, someone could easily have obtained correct in-house network letterheads, made copies of them and prepared false memoranda but the sheer size and depth of the collection was impressive.

            If these memos were true, they showed with a terrible clarity that at least one part of the American mass media was strictly controlled and that the news was so doctored and spun that it might as well be official news releases from the White House and Pentagon.

            The best way in which to ascertain whether or not these documents contained original information was to check the dates of issuance and compare the information with subsequent news stories.

            This was a terrible, time-consuming chore but by selecting random memos and looking through the archives of various national newspapers, checking AP releases and so on, the results indicated that indeed, news was being managed.

            However, it was also possible that someone else did this and was preparing these after the fact and making the memos conform to published material.

            That having been said, we insisted on absolutely current memos so that we could then check these against future publications. If, for example, a corporate order was to show certain pictures or spin a story in a certain way, it would be relatively simple to simply read the press or watch television news to see if these suggestions were implemented.

            It was both shocking and gratifying to note that this proved to be the case and so we began to put these up, either in toto or, more often, in excerpt and watch as ordained news was created before our eyes.

            When a corporate order states, for instance, that certain pictures should be shown with accompanying commentary and the memo predates a published story by a week or more, then it is more than likely that the memos are not inspired guesswork but genuine.

            When tbrnews put up the first two pages, there were two forms of public response. One was to thank us for exposing something many people believed; that the American media was controlled and not free. (That much can easily be ascertained by reading the websites of various reputable foreign publications such as the Swiss NZZ, the British Guardian, the Canadian Toronto Globe and Mail, Reuters News Service and the Jerusalem Post. What any viewer can see on these sites is certainly not reflected in the American media.)

            The second response consisted of irate, and literate, statements that all of these  items were just stupid hoaxes and should not be believed. “I believe,” one writer who claimed to be a Professor of Journalism at an Ivy League college said, “these are just disinformation designed to discredit American journalists whose reputation for honesty and integrity is certainly beyond question. You are performing a great disservice in repeating these politically-motivated fictions…”

            This is certainly a true statement because if it became generally accepted that the American media was only a mechanical parrot for various political organization, it would no longer be either believed or watched. If viewers turned off their television sets, the networks would lose huge amounts of advertising revenue, reporters would be laid off and people would turn instead to the Internet for their news.

            Tbrnews receives many emails on a daily basis but the input on this subject has been so great that we have decided to expand the articles, irate journalists and professors to the contrary.

            In the final analysis, it is always up to the reader to make up their own mind as to the truth, or fiction, of what they read. The media has an opposite view of this.

            Shortly after this series began, we received the following article from a viewer.

            It is written to an idea and we are not in full agreement with many of the sentiments expressed by the writers but the salient facts stated therein are indisputable and easily verified and for this reason, we are printing it as a companion piece to this series of articles.

Who Rules America?

by the Research Staff of National Vanguard Books P.O. Box 330 · Hillsboro · West Virginia  24946 · USA

There is no greater power in the world today than that wielded by the manipulators of public opinion in America. No king or pope of old, no conquering general or high priest ever disposed of a power even remotely approaching that of the few dozen men who control America’s mass media of news and entertainment.

Their power is not distant and impersonal; it reaches into every home in America, and it works its will during nearly every waking hour. It is the power that shapes and molds the mind of virtually every citizen, young or old, rich or poor, simple or sophisticated.

The mass media form for us our image of the world and then tell us what to think about that image. Essentially everything we know — or think we know — about events outside our own neighborhood or circle of acquaintances comes to us via our daily newspaper, our weekly news magazine, our radio, or our television.

It is not just the heavy-handed suppression of certain news stories from our newspapers or the blatant propagandizing of history-distorting TV "docudramas" that characterizes the opinion-manipulating techniques of the media masters. They exercise both subtlety and thoroughness in their management of the news and the entertainment that they present to us.

For example, the way in which the news is covered: which items are emphasized and which are played down; the reporter’s choice of words, tone of voice, and facial expressions; the wording of headlines; the choice of illustrations — all of these things subliminally and yet profoundly affect the way in which we interpret what we see or hear.

On top of this, of course, the columnists and editors remove any remaining doubt from our minds as to just what we are to think about it all. Employing carefully developed psychological techniques, they guide our thought and opinion so that we can be in tune with the "in" crowd, the "beautiful people," the "smart money." They let us know exactly what our attitudes should be toward various types of people and behavior by placing those people or that behavior in the context of a TV drama or situation comedy and having the other TV characters react in the Politically Correct way.

Molding American Minds

For example, a racially mixed couple will be respected, liked, and socially sought after by other characters, as will a "take charge" Black scholar or businessman, or a sensitive and talented homosexual, or a poor but honest and hardworking illegal alien from Mexico. On the other hand, a white person who looks askance at miscegenation or at the rapidly darkening racial situation in America — is portrayed, at best, as a despicable bigot who is reviled by the other characters, or, at worst, as a dangerous psychopath who is fascinated by firearms and is a menace to all law-abiding citizens. The white racist "gun nut," in fact, has become a familiar stereotype on TV shows.

The average American, of whose daily life TV-watching takes such an unhealthy portion, distinguishes between these fictional situations and reality only with difficulty, if at all. He responds to the televised actions, statements, and attitudes of TV actors much as he does to his own peers in real life. For all too many Americans the real world has been replaced by the false reality of the TV environment, and it is to this false reality that his urge to conform responds. Thus, when a TV scriptwriter expresses approval of some ideas and actions through the TV characters for whom he is writing, and disapproval of others, he exerts a powerful pressure on millions of viewers toward conformity with his own views.

And as it is with TV entertainment, so it is also with the news, whether televised or printed. The insidious thing about this form of thought control is that even when we realize that entertainment or news is biased, the media masters still are able to manipulate most of us. This is because they not only slant what they present, but they establish tacit boundaries and ground rules for the permissible spectrum of opinion.

As an example, consider the media treatment of Middle East news. Some editors or commentators are slavishly pro-Israel in their every utterance, while others seem nearly neutral. No one, however, dares suggest that the U.S. government is backing the wrong side in the Arab-Jewish conflict and that it served Jewish interests, rather than American interests, to send U.S. forces to cripple Iraq, Israel’s principal rival in the Middle East. Thus, a spectrum of permissible opinion, from pro-Israel to nearly neutral, is established.

Another example is the media treatment of racial issues in the United States. Some commentators seem almost dispassionate in reporting news of racial strife, while others are emotionally partisan — with the partisanship always on the non-white side. All of the media spokesmen without exception, however, take the position that "multiculturalism" and racial mixing are here to stay, and that they are good things.

Because there are differences in degree, however, most Americans fail to realize that they are being manipulated. Even the citizen who complains about "managed news" falls into the trap of thinking that because he is presented with an apparent spectrum of opinion he can escape the thought controllers’ influence by believing the editor or commentator of his choice. It’s a "heads I win, tails you lose" situation. Every point on the permissible spectrum of public opinion is acceptable to the media masters — and no impermissible fact or viewpoint is allowed any exposure at all, if they can prevent it.

The control of the opinion-molding media is nearly monolithic. All of the controlled media — television, radio, newspapers, magazines, books, motion pictures — speak with a single voice, each reinforcing the other. Despite the appearance of variety, there is no real dissent, no alternative source of facts or ideas accessible to the great mass of people that might allow them to form opinions at odds with those of the media masters. They are presented with a single view of the world — a world in which every voice proclaims the equality of the races, the inerrant nature of the Jewish "Holocaust" tale, the wickedness of attempting to halt the flood of Latino aliens pouring across our borders, the danger of permitting citizens to keep and bear arms, the moral equivalence of all sexual orientations, and the desirability of a "pluralistic," cosmopolitan society rather than a homogeneous one. It is a view of the world designed by the media masters to suit their own ends — and the pressure to conform to that view is overwhelming. People adapt their opinions to it, vote in accord with it, and shape their lives to fit it.

And who are these all-powerful masters of the media? As we shall see, to a very large extent they are Jews. It isn’t simply a matter of the media being controlled by profit-hungry capitalists, some of whom happen to be Jews. If that were the case, the ethnicity of the media masters would reflect, at least approximately, the ratio of rich gentiles to rich Jews. Despite a few prominent exceptions, the preponderance of Jews in the media is so overwhelming that we are obliged to assume that it is due to more than mere happenstance.

Electronic News & Entertainment Media

Continuing government deregulation of the telecommunications industry has resulted, not in the touted increased competition, but rather in an accelerating wave of corporate mergers and acquisitions that have produced a handful of multi-billion-dollar media conglomerates. The largest of these conglomerates are rapidly growing even bigger by consuming their competition, almost tripling in size during the 1990s. Whenever you watch television, whether from a local broadcasting station or via cable or a satellite dish; whenever you see a feature film in a theater or at home; whenever you listen to the radio or to recorded music; whenever you read a newspaper, book, or magazine — it is very likely that the information or entertainment you receive was produced and/or distributed by one of these megamedia companies.

AOL-TW.

The largest media conglomerate today is AOL-Time Warner, created when America Online bought Time Warner for $160 billion in 2000. The merger brought together Steve Case, a White gentile, as chairman of AOL-TW, and Gerald Levin, a Jew, as the CEO. A brief history of the company is in order.

The four (gentile) Warner brothers founded their movie company in 1907 and had their first major success ten years later with My 4 Years in Germany. WB incorporated in 1923 and went on to cartoon success with Porky Pig and Bugs Bunny. In 1948, WB sold its film library to MGM. In 1949, another court ruling forced WB to sell its cinema chain, obstructing vertical integration by a single movie-making company, while doing nothing to prevent the Jews from establishing such integration through an ethnic collaboration.

In 1958, WB created Warner Brothers Records, which was later renamed WEA. In 1968, Jack Warner sold his shares to Seven Arts, while DC and All-American Comics were bought by Kinney National Services (a funeral parlor conglomerate). Kinney turned around and bought a talent agency, then turned around again and bought Warner-Seven Arts, becoming Warner Communications.

Warner Communications bought Elektra Records in 1970, the same year that David Geffen, a Jew, started the Asylum label. (The name is synonymous with crazy-house.) Time bought HBO from Charles Dolan in 1972. Ironically, 1972 was also the year when Money magazine began publication, while the (original) magazine Life ceased.

Ted Turner entered the major media scene in 1976 when his TV station WTCG (Atlanta) was carried on US cable networks. In 1979, Turner Communications Group became Turner Broadcasting System, and WTCG was renamed WTBS. The following year, CNN became the world’s first 24-hour all-news cable network. Turner tried to buy CBS in 1985, but he was blocked when Lawrence Tisch, a Jew, bought 25% of shares. Instead, Turner bought MGM’s film library (1986). TBS merged with Castle Rock and New Line Cinema in 1994. In 1996, Turner made a career-busting faux pas by selling TBS to Time Warner. AOL bought Time Warner in 2000.

In 2001, Gerald Levin, who had been Chairman of Time Warner and then CEO of the merged AOL-TW, fired Ted Turner from his position during a telephone conversation. Control of TBS temporarily shifted to Robert Pittman but was given shortly afterward to Walter Isaacson, a Jew, who was recruited from his former position at Time Inc., to take over the company that Ted Turner built. We’re reasonably certain that Ted Turner would not have sold TBS to Time Warner if he’d known that Levin was going to fire him only five years later. Levin smooth-talked Turner in classic Jewish fashion, and Turner, having placed his trust in a Jew’s honor, paid the price for that mistake.

But Levin wasn’t finished with his dagger. Having backstabbed Turner, he did likewise to his other useful dupe, Robert Pittman. Pittman had been Levin’s champion for the AOL-TW merger on the AOL side. While we don’t know for certain what Pittman’s motive was, we could guess that it had something to do with Pittman believing himself to be Levin’s choice as the new CEO at AOL-TW after Levin’s retirement. But when the time came to finalize his choice of successor, Levin bypassed Pittman and gave the position to his long-time pet mulatto, Richard Parsons. Parsons has been AOL-TW’s CEO since May 2002. Pittman, though initially grumpy about this treatment, has moderated his tone. A paycheck less than Parsons’ paycheck is still better than no paycheck at all.

Before the merger, AOL was the largest Internet service provider in America, and it is now being used as an online platform for the Jewish content from Time Warner. Time Warner, with 1997 revenues of more than $13 billion, was the second largest of the international media leviathans when it was bought by AOL.

Time Warner’s subsidiary HBO is the country’s largest pay-TV cable network. Until the purchase in May 1998 of PolyGram by Edgar Bronfman, Jr., Warner Music was America’s largest record company, with 50 labels, the biggest of which is Warner Brothers Records (WEA). Warner Music was an early promoter of "gangsta rap." Through its involvement with Interscope Records (prior to Interscope’s acquisition by MCA), it helped to popularize a genre whose graphic lyrics explicitly encourage Blacks to commit acts of violence against Whites.

AOL-TW’s publishing ventures include Time-Life International Books, Time-Life Education, Time-Life Music, Time-Life AudioBooks, Book-of-the-Month Club (both adult and children’s branches), Paperback Book Club, History Book Club, Money Book Club, HomeStyle Books, Crafter’s Choice, One Spirit, Little Brown, Bulfinch Press, Back Bay Books, Warner Books, Warner Vision, The Mysterious Press, Warner Aspect, Warner Treasures, Oxmoor House, Leisure Arts, Sunset Books and TW Kids.

AOL-TW owns the following cable and satellite companies, among others: Cinemax, Time Warner Sports, HBO (7 US and 6 international divisions), CNN (10 divisions worldwide), Time Warner Cable, Road Runner, Time Warner Communications (primarily a telephone service), New York City Cable Group, New York 1 (a sort of CNN devoted exclusively to news in the NYC area), Time Warner Home Theater, Time Warner Security (video monitoring), Court-TV (ownership shared with Liberty Media), Comedy Central (ownership shared with Viacom) and Kablevision (Hungary).

AOL-TW owns the following TV and movie companies: Warner Brothers, WB studios, WB Television (Productions, Animation, and Network), Hanna-Barbera Cartoons, Telepictures Production, Witt-Thomas Productions, Castle Rock Entertainment, Warner Home Video, WB Domestic Pay-TV, WB Domestic TV Distribution, WB International TV Distribution, The Warner Channel (separate companies for Latin America, Asia-Pacific, Australia, and Germany), and WB International Theaters in 12 countries.

The editor-in-chief of Time Warner’s publishing division is Norman Pearlstine. AOL-TW owns the following magazines: Time, Time Asia, Time Atlantic, Time Canada, Time Latin America, Time South Pacific, Time Money, Time For Kids, Fortune, Life (the watered-down new version), Sports Illustrated (plus SI Women/Sport, SI International, and SI For Kids), Inside Stuff, Money, Your Company, Your Future, People, Who Weekly (Australia), People en Español, Teen People, Entertainment Weekly, EW Metro, The Ticket, In Style, Southern Living, Progressive Farmer, Southern Accents, Cooking Light, Travel Leisure, Food & Wine, Your Company, Departures, SkyGuide, Vertigo, Paradox, Milestone, Mad Magazine, Parenting, Baby Talk, Baby on the Way, This Old House, Sunset, Sunset Garden Guide, Health, Hippocrates, Costal Living, Weight Watchers, Real Simple, President (Japan), and Dancyu (Japan). AOL-TW owns 80 additional magazines (mostly hobby and leisure) in Britain.

AOL-TW holds the following music record labels: Atlantic Group, Atlantic Classics, Atlantic Jazz, Atlantic Nashville, Atlantic Theater, Big Beat, Background, Breaking, Curb, Igloo, Lava, Mesa/Bluemoon, Modern, Rhino Records, Elektra, EastWest, Asylum, Elektra/Sire, Warner Brothers Records, Warner Nashville, Warner Alliance, Warner Resound, Warner Sunset, Reprise, Reprise Nashville, American Recordings, Giant, Maverick, Revolution, Qwest, Warner Music International, WEA Telegram, East West ZTT, Coalition, CGD East West, China, Continental, DRO East West, Erato, Fazer, Finlandia, MCM, Nonesuch, and Teldec.

Disney.

The second-largest media conglomerate today, with 1997 revenues of $23 billion, is the Walt Disney Company. Its chairman and CEO, Michael Eisner, is a Jew. The Disney empire, headed by a man described by one media analyst as "a control freak," includes several television production companies (Walt Disney Television, Touchstone Television, Buena Vista Television) and cable networks with more than 100 million subscribers altogether. The TV stations under Disney control include: WLS (Chicago), WJRT (Flint), KFSN (Fresno), KTRK (Houston), KABC (Los Angeles), WABC (New York City), WPVI (Philadelphia), WTVD (Raleigh), KGO (San Francisco) and WTVG (Toledo).

Disney also has a major presence in radio, owning WKHX, WYAY and WDWD in Atlanta; WMVP, WLS, and WXCD in Chicago; WBAP and KSCS in Dallas; WDRQ, WJR and WPLT in Detroit; KLOS and KTZN in Los Angeles; KQRS, KXXR, KDIZ, KZNR, and KZNT in St. Paul; WPLJ in New York City; KSFO in San Francisco; WMAL, WJZW, and WRQX in Washington; and ESPN Radio.

As for feature films, the Walt Disney Motion Pictures Group, under Walt Disney Studios, headed by Joseph E. Roth (also a Jew), includes Walt Disney Pictures, Touchstone Pictures, Hollywood Pictures, and Caravan Pictures. Roth founded Caravan Pictures in January 1993, and it is now headed by co-religionist Roger Birnbaum. Disney also owns Miramax Films, run by the Weinstein brothers, Bob and Harvey, who have produced such ultra-raunchy movies as The Crying Game, Priest, and Kids.

When the Disney Company was run by the gentile Disney family, prior to its takeover by Eisner in 1984, it epitomized wholesome, family entertainment. While it still holds the rights to Snow White, the company under Eisner has expanded into the production of a great deal of so-called "adult" material.

In August 1995, Eisner acquired Capital Cities/ABC, Inc., which owns the ABC Television Network, which in turn owns ten TV stations outright in such big markets as New York, Chicago, Philadelphia, Los Angeles, San Francisco, and Houston. In addition, it has 225 affiliated stations in the United States and is part owner of several European TV companies.

ABC’s cable subsidiary, ESPN, is headed by president and CEO Steven Bornstein. The corporation also has a controlling share of Lifetime Television and A & E Television Networks cable companies, with 67 million subscribers each. ABC Radio Network owns 26 AM and FM stations, again in major cities such as New York, Washington, and Los Angeles, and has over 3,400 affiliates.

Although primarily a telecommunications company, Capital Cities/ABC earned over $1 billion in publishing in 1997. Besides these publishing concerns, Disney owns Walt Disney Company Book Publishing, Hyperion Books, and Miramax Books. It also owns six daily newspapers, including the Albany Democrat and the St. Louis Daily Record.

Disney’s magazine titles include Automotive Industries, Biography (partial ownership), Discover, Disney Adventures, Disney Magazine, ECN News, ESPN Magazine, Family Fun, Family PC, Institutional Investor, Jane, JCK, Kentucky Prairie Farmer, Kodin, Los Angeles, Multichannel News, Penny Power, Talk, Top Famille (France), Video Business, and Quality.

Disney operates 660 retail stores worldwide (the figure is for April 2000). And, incidentally, it is also invested in crude oil and natural gas exploitation.

On the Internet, Disney runs Buena Vista Internet Group, ABC Internet Group, ABC.com, ABCNEWS.com, Oscar.com, Mr. Showbiz, Disney Online, Disney’s Daily Blast, Disney.com, Family.com, ESPN Internet Group, ESPN.sportzone.com, Soccernet.com, NFL.com, NBA.com, Infoseek (partial ownership), and Disney Interactive.

Viacom.

Number three on the list, with 1997 revenues of just over $13 billion, is Viacom, Inc., headed by Sumner Redstone (born Murray Rothstein). Viacom was formed in 1971 as a way to dodge an anti-monopoly FCC ruling that required CBS to spin off a part of its cable TV operations and syndicated programming business. This move by the government unfortunately did nothing to reduce the mostly Jewish collaborative monopoly that remains the major problem with the industry. In 1999, after CBS had again augmented itself by buying King World Productions (a leading TV program syndicator), Viacom acquired its progenitor company, CBS, in a double mockery of the spirit of the 1971 ruling.

Viacom produces and distributes TV programs for the three largest networks, owns 13 television stations and 12 radio stations. It produces feature films through Paramount Pictures, headed by Jewess Sherry Lansing. Redstone acquired CBS following the December 1999 stockholders’ votes at CBS and Viacom.

Working for Redstone as CBS’s chief executive is a Jew named Melvin A. Karmazin. He is the boss and biggest individual shareholder of the company that owns the CBS Television Network, 14 major-market TV stations, 160 radio stations, the Country Music Television and the Nashville Network cable channels, and a large number of outdoor advertising assets.

Viacom’s publishing division includes Simon & Schuster, Scribner, The Free Press, Fireside, Archway Paperbacks and Minstrel Books, Anne Schwartz Books, MTV Books, Nickelodeon Books, Pocket Books, and Washington Square Press. It distributes videos through over 4,000 Blockbuster stores (including the Video Flicks chain in Australia). It is also involved in satellite broadcasting, theme parks, and video games.

Viacom’s chief claim to fame, however, is as the world’s largest provider of cable programming, through its Showtime, MTV, Nickelodeon, and other networks. Since 1989 MTV and Nickelodeonhave acquired larger and larger shares of the juvenile television audience. The first quarter of 2001 was the 16th consecutive quarter in which MTV was rated as the #1 cable network for viewers between the ages of 12 and 24. Redstone, who actually owns 76 per cent of the shares of Viacom, has offered Beavis and Butthead as teen role models and currently is the largest single purveyor of race-mixing propaganda to White teenagers and sub-teens in America and in Europe. MTV Networks acquired The Music Factory (TMF) from the Dutch media and marketing group Wegener in 2001. TMF distributes music to almost 10 million homes in Holland and Belgium. MTV is expanding its presence in Europe through new channels, including MTV Dance (Britain) and MTV Live (Scandinavia). MTV Italy is active through Cecchi Gori Communications. MTV pumps its racially mixed rock and rap videos into 210 million homes in 71 countries and is the dominant cultural influence on teenagers around the world.

Nickelodeon, with about 65 million subscribers, has by far the largest share of the four-to-11-year-old TV audience in America and also is expanding rapidly into Europe. Most of its shows do not yet display the blatant degeneracy that is MTV’s trademark, but Redstone is gradually nudging the fare presented to his kiddie viewers toward the same poison purveyed by MTV. As of early 2001, Nickelodeon was continuing a nine-year streak as the top cable network for children and younger teenagers.

Viacom operates two major motion picture enterprises jointly with Vivendi Universal (detailed hereafter): United Cinemas International (UCI) and United International Pictures (UIP).

Vivendi Universal.

Another Jewish media mogul is Edgar Bronfman, Jr. He headed Seagram Company, Ltd., the liquor giant, until its recent merger with Vivendi. His father, Edgar Bronfman, Sr., is president of the World Jewish Congress. Seagram owned Universal Studios and Interscope Records, the foremost promoter of "gangsta rap." These companies now belong to Vivendi Universal.

Bronfman became the biggest man in the record business in May 1998 when he also acquired control of PolyGram, the European record giant, by paying $10.6 billion to the Dutch electronics manufacturer Philips. With the revenue from PolyGram added to that from MCA and Universal, Bronfman became master of the fourth largest media empire, with annual revenues around $12 billion. One especially unfortunate aspect of the PolyGram acquisition was that it gave Bronfman control of the world’s largest producer of classical music CDs: PolyGram owns the Deutsche Grammophon, Decca-London, and Philips record companies.

In June 2000, the Bronfman family sold Seagram to Vivendi, a French utilities company formerly led by gentile Jean-Marie Messier. The combined company, Vivendi Universal, retains Edgar Bronfman, Jr., as the vice chairman of the new company, and he will continue to be in charge of its entertainment division. As with the AOL-TW merger, the strategy seemed to be infect and wait. The debt Vivendi incurred by buying Universal was used to scandalize Messier, who had to resign. Jean-René Fourtou became the Chairman/CEO of Vivendi on 3 July 2002. Subsequently, to pay off its debts, Vivendi-Universal began selling assets, beginning with Seagam’s alcohol business, but later selling some of its media holdings, including its Houghlin-Mifflin publishing company (educational textbooks), which had been acquired in June 2001, to a consortium formed by Thomas H. Lee Partners, Blackstone Group, Bain Capital and Apax Partners.

Rupert Murdoch’s News Corporation, which owns Fox Television Network, 20th Century Fox Films, and Fox 2000, is the fifth largest megamedia corporation in the country, with 1997 revenues of over $11 billion. It is the only other media company which comes even close to the top four. Murdoch is a gentile (so far as we know), but Peter Chernin, who is president and CEO of Fox Group, which includes all of News Corporation’s film, television, and publishing operations in the United States, is a Jew. Under Chernin, as president of 20th Century Fox, is Laura Ziskin, a Jewess who formerly headed Fox 2000. Peter Roth works under Chernin as president of Fox Entertainment. News Corporation also owns the New York Post and TV Guide, and they are published under Chernin’s supervision. Murdoch told Newsweek magazine (July 12, 1999) that he would probably elevate Chernin to CEO of News Corporation, rather than allow the company to fall into the hands of his own children, none of whom are younger than their late twenties. It is hard to imagine a Jew giving a major media corporation to a gentile underling when he has children waiting in the wings. For his part, Chernin was quite candid: "I get to control movies seen all over the world. . . . What could be more fun?"

Most of the television and movie production companies that are not owned by the largest corporations are also controlled by Jews. For example, New World Entertainment, proclaimed by one media analyst as "the premier independent TV program producer in the United States," is owned by Ronald Perelman, who also owns Revlon Cosmetics and who offered a job to Monica Lewinsky when Bill Clinton was trying to keep her quiet.

The best known of the smaller media companies, DreamWorks SKG, is a strictly kosher affair. DreamWorks was formed in 1994 amid great media hype by recording industry mogul David Geffen, former Disney Pictures chairman Jeffrey Katzenberg, and film director Steven Spielberg, all three of whom are Jews. The company produces movies, animated films, television programs, and recorded music. Considering the cash and connections that Geffen, Katzenberg, and Spielberg have, DreamWorks may soon be in the same league as the big four.

It is well known that Jews have controlled most of the production and distribution of films since shortly after the inception of the movie industry in the early decades of the 20th century. When Walt Disney died in 1966, the last barrier to the total Jewish domination of Hollywood was gone, and Jews were able to grab ownership of the company that Walt built. Since then they have had everything their way in the movie industry.

Films produced by just the four largest motion picture companies mentioned above — Disney, Warner Brothers, Paramount (Viacom), and Universal (Seagram) — accounted for two-thirds of the total box-office receipts for the year 1997.

The big three in television network broadcasting used to be ABC, CBS, and NBC. With the consolidation of the media empires, these three are no longer independent entities. While they were independent, however, each was controlled by a Jew since its inception: ABC by Leonard Goldenson; NBC first by David Sarnoff and then by his son Robert; and CBS first by William Paley and then by Laurence Tisch

The executives at NBC recently were shuffled among the key positions. Andrew Lack, who had been chief of the network’s news division, ascended to become its president and chief operations officer. Neal Shapiro, who had been producing Dateline NBC, moved into Lack’s old job. Jeff Zucker, who had been producing the Today show, was promoted to NBC entertainment president (a job that apparently was created for him), and Jonathan Wald moved into Zucker’s old spot after shoving aside Michael Bass, who had been filling in for Zucker with Today. Some time ago, Wald became the producer of the NBC Nightly News, taking the position from Jeff Gralnick. When Wald moved to Today, Steve Capus took over as Tom Brokaw’s producer. It is not known at this time whether Capus is a Jew or not, but everyone else is.

A similar preponderance of Jews exists in the news divisions of the other networks. For example, in February 2000, Al Ortiz moved to head the "Special Events" coverage at CBS, making gentile Jim Murphy the executive producer of The CBS Evening News with Dan Rather — and the only exception that we know of to an otherwise solidly Jewish cadre of television news producers. The new CBS Early Show, which replaced CBS This Morning, had an internal shakeup in which three producers were fired, ostensibly for not being "aggressive" enough. One wonders whether they were also not Jewish enough. The shakeup did not, however, affect the outgoing executive producer Al Berman, who transferred to a new job as a program developer, and Steve Friedman has become the executive producer of the Early Show.

Paul Friedman is still the executive producer of ABC World News Tonight with Peter Jennings. Rick Kaplan, once an executive at ABC, moved to CNN in 1997, where he became the president of CNN/USA.

The Print Media

After television news, daily newspapers are the most influential information medium in America. Sixty million of them are sold (and presumably read) each day. These millions are divided among some 1483 different publications (this figure is for February 2000). One might conclude that the sheer number of different newspapers across America would provide a safeguard against minority control and distortion. Alas, such is not the case. There is less independence, less competition, and much less representation of majority interests than a casual observer would think.

In 1945, four out of five American newspapers were independently owned and published by local people with close ties to their communities. Those days, however, are gone. Most of the independent newspapers were bought out or driven out of business by the mid-1970s. Today most "local" newspapers are owned by a rather small number of large companies controlled by executives who live and work hundreds or even thousands of miles away. Today less than 20 percent of the country’s 1483 papers are independently owned; the rest belong to multi-newspaper chains. Only 104 of the total number have circulations of more than 100,000. Only a handful are large enough to maintain independent reporting staffs outside their own communities; the rest must depend on these few for all of their national and international news.

The Associated Press, which sells content to newspapers, is currently under the control of its Jewish managing editor, Michael Silverman, who directs the day-to-day news reporting and supervises the editorial departments. Silverman had directed the AP’s national news as assistant managing editor since 1992. He was promoted to his current job in 2000. Silverman reports to Jonathan Wolman, also a Jew, who is executive editor for the AP.

(Comment: Nearly all the news disseminated in the United States today, be it wire copy to newspapers or television, comes in the main from the AP. It controls and is the bottleneck through which all news passes and he who controls the AP controls America’s news. Large newspapers such as the New York Times have their own correspondents in Washington and throughout the world buy many smaller papers and television stations have to rely on the AP for national and international news.)

In only 47 cities in America are there more than one daily newspaper, and competition is frequently nominal even among them, as between morning and afternoon editions under the same ownership. Examples of this are the Mobile, Alabama, morning Register and afternoon Press-Register; and the Syracuse, New York, morning Post-Standard and afternoon Herald-Journal — all owned by the Jewish Newhouse brothers through their holding company, Advance Publications.

The Newhouse media empire provides an example of more than the lack of real competition among America’s daily newspapers: it also illustrates the insatiable appetite Jews have shown for all the organs of opinion control on which they could fasten their grip. The Newhouses own 30 daily newspapers, including several large and important ones, such as the Cleveland Plain Dealer, the Newark Star-Ledger, and the New Orleans Times-Picayune; Newhouse Broadcasting, consisting of 12 television broadcasting stations and 87 cable-TV systems, including some of the country’s largest cable networks; the Sunday supplement Parade, with a circulation of more than 22 million copies per week; some two dozen major magazines, including the New Yorker, Vogue, Mademoiselle, Glamour, Vanity Fair, Bride’s, Gentlemen’s Quarterly, Self, House & Garden, and all the other magazines of the wholly owned Conde Nast group.

This Jewish media empire was founded by the late Samuel Newhouse, an immigrant from Russia. When he died in 1979 at the age of 84, he bequeathed media holdings worth an estimated $1.3 billion to his two sons, Samuel and Donald. With a number of further acquisitions, the net worth of Advance Publications has grown to more than $8 billion today.

The gobbling up of so many newspapers by the Newhouse family was in large degree made possible by the fact that newspapers are not supported by their subscribers, but by their advertisers. It is advertising revenue — not the small change collected from a newspaper’s readers — that largely pays the editor’s salary and yields the owner’s profit.

Whenever the large advertisers in a city choose to favor one newspaper over another with their business, the favored newspaper will flourish while its competitor dies. Since the beginning of the last century, when Jewish mercantile power in America became a dominant economic force, there has been a steady rise in the number of American newspapers in Jewish hands, accompanied by a steady decline in the number of competing gentile newspapers — primarily as a result of selective advertising policies by Jewish merchants.

Furthermore, even those newspapers still under gentile ownership and management are so thoroughly dependent upon Jewish advertising revenue that their editorial and news reporting policies are largely constrained by Jewish likes and dislikes. It holds true in the newspaper business as elsewhere that he who pays the piper calls the tune.

Major American Newspapers

The suppression of competition and the establishment of local monopolies on the dissemination of news and opinion have characterized the rise of Jewish control over America’s newspapers. The resulting ability of the Jews to use the press as an unopposed instrument of Jewish policy could hardly be better illustrated than by the examples of the nation’s three most prestigious and influential newspapers: the New York Times, the Wall Street Journal, and the Washington Post. These three, dominating America’s financial and political capitals, are the newspapers that set the trends and the guidelines for nearly all the others. They are the ones that decide what is news and what isn’t, at the national and international levels. They originate the news; the others merely copy it. And all three newspapers are in Jewish hands.

The New York Times, with a September 1999 circulation of 1,086,000, is the unofficial social, fashion, entertainment, political, and cultural guide of the nation. It tells America’s "smart set" which books to buy and which films to see; which opinions are in style at the moment; which politicians, educators, spiritual leaders, artists, and businessmen are the real comers. And for a few decades in the 19th century it was a genuinely American newspaper.

The New York Times was founded in 1851 by two gentiles, Henry J. Raymond and George Jones. After their deaths, it was purchased in 1896 from Jones’s estate by a wealthy Jewish publisher, Adolph Ochs. His great-great-grandson, Arthur Sulzberger, Jr., is the paper’s current publisher and the chairman of the New York Times Co. The executive editor is Joseph Lelyveld, also a Jew (he is a rabbi’s son).

The Sulzberger family also owns, through the New York Times Co., 33 other newspapers, including the Boston Globe, purchased in June 1993 for $1.1 billion; twelve magazines, including McCall’s and Family Circle with circulations of more than 5 million each; seven radio and TV broadcasting stations; a cable-TV system; and three book publishing companies. The New York Times News Service transmits news stories, features, and photographs from the New York Times by wire to 506 other newspapers, news agencies, and magazines.

Of similar national importance is the Washington Post, which, by establishing its "leaks" throughout government agencies in Washington, has an inside track on news involving the Federal government.

The Washington Post, like the New York Times, had a non-Jewish origin. It was established in 1877 by Stilson Hutchins, purchased from him in 1905 by John R. McLean, and later inherited by Edward B. McLean. In June 1933, however, at the height of the Great Depression, the newspaper was forced into bankruptcy. It was purchased at a bankruptcy auction by Eugene Meyer, a Jewish financier and former partner of the infamous Bernard Baruch, industry czar in America during the First World War. The Washington Post was run by Katherine Meyer Graham, Eugene Meyer’s daughter, until her death in 2001. She was the principal stockholder and the board chairman of the Washington Post Co. and appointed her son, Donald Graham, publisher of the paper in 1979. Donald became Washington Post Company CEO in 1991 and its board chairman in 1993, and the chain of Jewish control at the Washington Post remains unbroken. The newspaper has a daily circulation of 763,000, and its Sunday edition sells 1.1 million copies.

The Washington Post Co. has a number of other media holdings in newspapers (the Gazette Newspapers, including 11 military publications); in television (WDIV in Detroit, KPRC in Houston, WPLG in Miami, WKMG in Orlando, KSAT in San Antonio, WJXT in Jacksonville); and in magazines, most notably the nation’s number-two weekly newsmagazine, Newsweek. The Washington Post Company’s various television ventures reach a total of about 7 million homes, and its cable TV service, Cable One, has 635,000 subscribers.

In a joint venture with the New York Times, the Post publishes the International Herald Tribune, the most widely distributed English-language daily in the world.

The Wall Street Journal, which sells 1.8 million copies each weekday, is the nation’s largest-circulation daily newspaper. It is owned by Dow Jones & Company, Inc., a New York corporation that also publishes 24 other daily newspapers and the weekly financial tabloid Barron’s, among other things. The chairman and CEO of Dow Jones is Peter R. Kann, who is a Jew. Kann also holds the posts of chairman and publisher of the Wall Street Journal.

Most of New York’s other major newspapers are in no better hands than the New York Times and the Wall Street Journal. In January 1993 the New York Daily News was bought from the estate of the late Jewish media mogul Robert Maxwell (born Ludvik Hoch) by Jewish real-estate developer Mortimer B. Zuckerman. The Village Voice is the personal property of Leonard Stern, the billionaire Jewish owner of the Hartz Mountain pet supply firm. And, as mentioned above, the New York Post is owned by News Corporation under the Jew Peter Chernin.

News Magazines

The story is pretty much the same for other media as it is for television, radio, films, music, and newspapers. Consider, for example, newsmagazines. There are only three of any importance published in the United States: Time, Newsweek, and U.S. News & World Report.

Time, with a weekly circulation of 4.1 million, is published by a subsidiary of Time Warner Communications, the new media conglomerate formed by the 1989 merger of Time, Inc., with Warner Communications. Although Gerald Levin has retired, Time Warner Communications is still essentially Jewish in character.

Newsweek, as mentioned above, is published by the Washington Post Company, under the Jew Donald Graham. Its weekly circulation is 3.1 million.

U.S. News & World Report, with a weekly circulation of 2.2 million, is owned and published by the aforementioned Mortimer B. Zuckerman, who also has taken the position of editor-in-chief of the magazine for himself. Zuckerman also owns the Atlantic Monthly and New York’s tabloid newspaper, the Daily News, which is the sixth-largest paper in the country.

Our Responsibility

Those are the facts of media control in America. Anyone willing to spend a few hours in a large library looking into current editions of yearbooks on the radio and television industries and into directories of newspapers and magazines; into registers of corporations and their officers, such as those published by Standard and Poors and by Dun and Bradstreet; and into standard biographical reference works can verify their accuracy.

Jewish media control determines the foreign policy of the United States and permits Jewish interests rather than American interests to decide questions of war and peace. Without Jewish media control, there would have been no Persian Gulf war, for example. There would have been no NATO massacre of Serb civilians. There would be no continued beating of the drums for another war against Iraq.

By permitting the Jews to control our news and entertainment media we are doing more than merely giving them a decisive influence on our political system and virtual control of our government; we also are giving them control of the minds and souls of our children, whose attitudes and ideas are shaped more by Jewish television and Jewish films than by parents, schools, or any other influence.

Owners, managers, and corporate relationships change from time to time, of course. All of the names and other data in this report have been checked carefully and are accurate as of December, 2002.

                © 2003-2015        List of Members             Log in help writing a comparison and contrast essay good essay writers writing admissions essays essay helper pay buy essay online